Sabel Communicatie
Sabel Communicatie
21 januari 2016

18 april: masterclass ‘Measuring the Online Customer Experience’

Logeion organiseert op 18 april in samenwerking met Sabel Communicatie de Masterclass ‘Measuring the Online Customer Experience’. Gerry McGovern, internationale topspreker op dit gebied, vertelt over een succesvol model dat hij ontwikkelde om de online klantervaring te meten én te managen.

Online klantbeleving en toptaken

Wat vinden je websitebezoekers belangrijk op jouw website of app? Een goede website of app geeft antwoord op de zoekvraag van de bezoeker. Deze vraag start bij de customer journey. De voorwaarde voor een goede online klantervaring is dat de content perfect aansluit en op de juiste plek wordt aangeboden.

Welke content heeft de grootste impact op de online klantbeleving? Een toptakenwebsite is zo ingericht dat de meestgevraagde onderwerpen van dat moment, de toptaken, het makkelijkst te vinden zijn. Tijdens deze Masterclass vertelt Gerry McGovern over een model dat zich richt op het managen van de beleving van je klanten bij het gebruik van jouw website of app. Je leert meer over waarom de juiste content essentieel is voor een positieve online klantervaring en hoe toptaakmanagement helpt om belangrijke content te identificeren en te managen.

Managementmodel

Het managementmodel helpt je niet alleen om de meest belangrijke taken van je klanten of medewerkers (in geval van een intranet) inzichtelijk te maken. Toptaakmanagement helpt je ook met de controle over de content op je website of intranet. In tegenstelling tot traditionele klanttevredenheidsmodellen, kun je dit model goed beheren.

Wanneer je de content op je website aanpast, zodat de toptaken direct uitvoerbaar zijn, neemt de gebruiksvriendelijkheid van je website toe. Bijkomend voordeel: het maakt de resultaten direct goed zichtbaar waarmee je jouw meerwaarde als communicatieprofessional goed inzichtelijk kan maken voor het management.

Cases: Rabobank en Toyota

Aansluitend op de Masterclass van McGovern komen inspirerende cases aan bod van Rabobank en Toyota. Marco van Wissen, Platformmanager Rabobank.com en Maarten Giezenman, webanalist Rabobank.com, vertellen over de externe klantcommunicatie bij de Rabobank. Welke rol spelen customer journeys bij het ontwerpen van de huidige website van de Rabobank? Welke online strategie is de basis van de site?

Milan Guenther, werkzaam bij eda.c en verantwoordelijk voor het interne veranderingsprogramma bij Toyota Motor Europe, maakt een uitstap naar de interne customer journey; hoe is dit journey proces bij Toyota ingericht na een fusie en een reeks van crises?

Onder leiding van Maike Olij, adviseur publieksinzichten NOS en gespecialiseerd in online customer journeys, gaan we met elkaar in gesprek.

Let op: De presentatie van Gerry McGovern, de case van Toyota en de discussie zullen in het Engels plaatsvinden.

Programma

Programma masterclass online user experience

Kosten

  • Leden van Logeion:  95 euro
  • Logeion Young professionals: 45 euro
  • Niet-leden: 165 euro

Relaties van Sabel Communicatie kunnen voor het Logeion-ledentarief deelnemen á 95 euro. Neem daarvoor contact op met Lonneke Theelen.

Inschrijven

Schrijf je in voor de masterclass op de website van Logeion.

Zet Gerry McGovern, de bedenker van de toptaakmethode, aan het werk voor jouw website of intranet

Gebruik de expertise van Gerry en zijn internationale netwerk om je website of intranet te optimaliseren. Lonneke Theelen van Sabel Communicatie (Gerry McGoverns Nederlandse partner) regelt dat Gerry aan de slag kan voor je website of intranet.

Bel 088 227 22 75 of mail michelgiezen@sabelcommunicatie.nl.

Meer weten over toptaakmanagement? Download de gratis whitepaper ‘3 problemen die je oplost met toptaakmanagement‘.